Communicatie “Auteursrecht en sociale media: de vorm verandert, maar de bescherming blijft dezelfde” De explosieve groei van sociale media in het voorbije decennium heeft een nieuwe wereld opgeleverd, zowel voor bedrijven als voor persoonlijke communicatie. Maar de wetgeving die deze wereld in goede banen moet leiden, stamt nog grotendeels uit de twintigste eeuw of vroeger. Wat betekent dit bijvoorbeeld voor de juridische bescherming op sociale media? Wij vroegen het aan Judith Bussé, advocaat bij de Brusselse balie voor het internationale kantoor Crowell & Moring LLP en specialist inzake auteursrechten.
Communicatie Interview met LinkedIn expert Tom Baeten: “Netwerken is een werkwoord en elke dag is ‘werkendag’” LinkedIn experts zijn in ons land niet zo dik gezaaid, maar Tom Baeten is er zeker één van. Outsource Communications vroeg hem een aantal tips over het gebruik van LinkedIn om relaties te versterken, klanten en personeel te werven en sales- en marketingmachines beter te laten draaien.
Blog Tips voor een geslaagde zomercocktail Weet je niet wat te luisteren, lezen of bekijken deze zomer? Outsource geeft je een paar tips voor een interessante, spannende of ontspannen namiddag!
Communicatie Eerst de ‘helfase’ door, en dan de communicatie structureren Crisiscommunicatie in het ziekenhuis: "Eerst de ‘helfase’ door, dan de communicatie structureren". Een interview met Dany Daelemans van AZ Sint-Maarten.
PR Berichtgeving in tijden van corona, een hele opgave: interview met Kristof Van der Stadt Tal van bedrijven lijken namelijk elke - zelfs minieme - link met corona aan te grijpen om nieuws over hun diensten of producten naar de pers te sturen. Ze hopen dan uiteraard op visibiliteit in de nieuwsmedia, zonder hiervoor in de buidel te tasten en advertentieruimte aan te kopen.
Marketing “GDPR zal zorgen voor kwalitatievere marketing” – Davy Vandevinne, marketingmanager van Nucleus Nu de grootste buzz achter de rug is, werpt Davy Vandevinne, marketingmanager van Nucleus, zijn licht op de nieuwe privacywetgeving.
PR “Fake news is niet het woord van het jaar maar van eeuwen” Kris Poté, VP Marketing and Communication bij Capgemini deelt zijn mening over de wereld van (alternatieve) feiten en fictie.
Communicatie “Marketing is veel meer dan een verpakkingsafdeling” Wat is de rol van Marketing vandaag? Serge Sadzo van BCD Travel legt uit wat zijn uitdagingen, evoluties en lessons learned zijn.