Communicatie Corona: een case rond snel informeren (toen er nog geen sprake was van een pandemie) Eind februari en volop bezig met de voorbereiding van de communicatie rond de deelname van een aantal klanten aan grote vakbeurzen. Maart en april zijn immers de topmaanden voor internationale vakbeurzen: Hannover Messe, LogiMAT, Mostra Convegno. Alles lijkt zijn gewone, drukke gangetje te gaan. COVID-19 wordt nog niet beschouwd als pandemie.
Communicatie Communiceren als het niet goed gaat: contra-intuïtief, maar van levensbelang voor je bedrijf Communiceren als het niet goed gaat, het lijkt tegen al onze instincten in te gaan. Als kmo, als groot bedrijf, als ondernemer, als CEO en ook als communicatieprofessional: de verleiding om te denken dat we eerst het probleem moeten oplossen en dàn pas open kunnen communiceren, is groot.
Communicatie Instagram, meer dan wat fotootjes delen Instagram is meer dan een platform waar je snel wat foto’s, video’s of likes rondstrooit. In de plaats daarvan denk je best eerst even goed na wat je precies wil bereiken via Instagram, welk imago je wil associëren met je merk en welke content je daar best voor deelt.
Communicatie Meer mensen bereiken via LinkedIn, hoe doe je dat? Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw LinkedIn-posts effectief genoeg mensen bereiken? Zonder er een wanhopige jacht op views van te willen maken, lijsten we hieronder 11 zaken op die je moet weten voor je gaat posten.
Communicatie LinkedIn: what’s new? Wie thought leadership wil opbouwen en een bedrijf online wil positioneren, is best actief op LinkedIn. Dat werd nogmaals duidelijk tijdens de summit. In deze blog deel ik dan ook graag de vijf meest memorabele nieuwigheden die je B2B-efforts de komende tijd tot een hoger niveau zullen tillen.
Marketing Als er één ding is dat je in 2019 op LinkedIn moet doen… Voor 2019 geldt de boodschap overduidelijk: let’s get personal.
Marketing E-mail marketing tools getest: Flexmail vs MailChimp Welke e-mail marketing tool werkt het best? Wij maakten een vergelijking tussen de Belgische tool Flexmail en de Amerikaanse tool MailChimp.
Marketing Ga voor meer interactie tijdens presentaties met Visual Harvesting Hoe ontstijg je de klassieke PowerPoint en creëer je meer interactie tijdens een presentatie? Visual Harvesting kan een antwoord bieden op die vraag.
Marketing Canva vs. Stencil: een vergelijking van grafische tools Canva vs. Stencil: twee online tools waarmee je eenvoudige visuals kan ontwikkelen. Welke krijgt de voorkeur? De vergelijking.
PR Hoe big data gebruiken in PR? Gebruik deze 10 tools Er valt heel wat interessante data te gebruiken om beter aan PR te doen. Ga aan de slag met big data, dankzij tools zoals Google Trends.
Marketing Canva, een online tool voor je B2B Marcom en PR Op zoek naar een online tool om visuele content te creëren voor B2B? Gebruik Canva om snel en eenvoudige designs te creëren.