Hoe trek je volgers aan op je LinkedIn-bedrijfspagina?
Hoe trek je volgers aan op je LinkedIn-bedrijfspagina?
Een bedrijfspagina? Check! ✅ Topics om content over te delen? Check! ✅ Het aantal volgers op LinkedIn? Dat kan beter! Bereik opbouwen op LinkedIn is dan ook een werk van lange adem. Gelukkig kan je met enkele (kleine) inspanningen je bedrijf al een duwtje in de rug geven.
Maak enkele collega’s beheerder
Je kan meerdere beheerders toevoegen aan je bedrijfspagina. Elke maand kunnen jullie samen honderd tegoedpunten inzetten om honderd connecties uit te nodigen de pagina te volgen. Als de genodigden daar ook effectief op ingaan, krijg je je tegoedpunt terug en kan je weer een verzoek sturen naar iemand anders.

Maak je het graag iets persoonlijker? Klik dan op de knop ‘Pagina delen’ net onder de header en kies voor ‘Verzenden in een bericht’. Zo voeg je een persoonlijke touch toe aan je uitnodiging. Een privébericht is vaak overtuigender en kan zo meer volgers opleveren.
Een andere optie om je bedrijfspagina in the picture te zetten is met een leuke post op je profiel. Via diezelfde knop ‘Pagina delen’ beschik je over de optie ‘Delen in een bijdrage’. Vervolgens kan je een originele post maken om je volgers op LinkedIn kennis te laten maken met je pagina. Maak het concreet: Wat kunnen ze van je bedrijf op LinkedIn verwachten? Waarom zouden ze je moeten volgen?

Ook via andere kanalen kan je je netwerk aanspreken om je te volgen, bijvoorbeeld door een boodschap met een link naar je pagina in je e-mailhandtekening te zetten, of een banner op je website te plaatsen.
Volg andere pagina’s
Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Volg met je bedrijf zo nu en dan andere pagina’s. Als jij iets betekenisvol doet voor een ander, gaat de andere ook sneller iets terug doen. Dat is het principe van wederkerigheid uit de psychologie, en dat geldt ook voor de band met je connecties. Reageer op vragen, comments of posts en ga met hen in gesprek, daar kunnen mooie samenwerkingen uit voortvloeien.
Post regelmatig relevante content
Investeer tijd in je content op LinkedIn. Als je een of meerdere keren per week iets van je laat horen, zal je gemakkelijker opgemerkt worden. Vraag je eerst af wat het doel is van je posts en welke doelgroep je wilt bereiken en stem je inhoud daar op af. Je kan interessant nieuws brengen, een leuke tip delen, je expertise naar voor schuiven, om interactie vragen, een kijkje achter de schermen geven, …. En dat kan via verschillende formats: foto, video, carrousel, artikel, of een poll bijvoorbeeld. Als je volgers verschillende talen spreken, kan je ook daarin variatie brengen zodat iedereen zich aangesproken voelt.
Inspiratie nodig? In deze blog geven we een overzicht van de soorten content en formats die je kan gebruiken.
TIP: tag bedrijven of personen in je posts. De kans is groot dat ze je post liken of erop reageren en doorklikken naar je pagina.
Stimuleer medewerkers om te interageren met je posts
Als je medewerkers je statusupdates bij hun netwerk onder de aandacht brengen, leidt dat tot meer interactie en volgers op LinkedIn. Het platform heeft zelf twee features die je hierbij helpen maar je kan je collega’s bijvoorbeeld ook op de hoogte houden van je post met een mailtje of bericht. Als je hen daarnaast actief betrekt bij je content door hun verhalen te brengen, kan dat je volgersaantal een boost geven. Het wederkerigheidsprincipe, weet je wel.

Zorg voor een goed bedrijfsprofiel
Is de bedrijfsinfo op je pagina al lang niet meer aangepast? Duik er dan eens in. Check of je coverafbeelding, logo en contactgegevens nog up-to-date zijn, voeg expertisegebieden en hashtags toe, schrijf een duidelijke samenvatting over wat jullie doen, enz. Neem ook relevante zoektermen op in je beschrijving, die helpen je om beter gevonden te worden door zoekmachines.
Advies nodig bij je LinkedIn-plannen? We horen het graag!