In de Chinese astrologie is 2019 het jaar van het varken. Op basis van een jaarlijks onderzoek naar zakenreistrends, kwam BCD Travel tot de conclusie dat het tevens het jaar van de zakenreiziger zou worden. Innovaties zoals gepersonaliseerde ervaringen, interactie met robots en reizen zonder cash zouden het leven van de zakenreiziger vergemakkelijken in 2019. De zakenreisorganisatie identificeerde in totaal zes opvallende zakenreistrends.
Outcome
Wat heeft 2019 in petto voor de zakenreiziger? Op basis van de bestaande content en intelligence van BCD Travel identificeerden we 6 trends, die we verzamelden op een uitgebreide landing page. De stijl hielden we informatief en ‘tongue-in-cheek’, zodat de content vooral ook leuk om te lezen zou zijn en de aandacht lang zou vasthouden. Om zakenreizigers te begeleiden in hun reiskeuzes voor 2019, creëerden we daarnaast een kalender met de belangrijkste events per maand.
Over het project
Periode
najaar 2018 – voorjaar 2019
Klant
BCD Travel
Doelstelling
BCD Travel’s positie als trusted authority op vlak van zakenreisadvies versterken
KPI’s
BCD Travel wereldwijd positioneren als trusted authority op vlak van zakenreisadvies, te meten via:
- Directe aandacht bij klanten en potentiële klanten (clicks en donwloads)
- Indirecte aandacht (coverage via traditionele en sociale media)
PESO tools
PESO staat voor Paid, Earned, Shared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.
Deze tools zijn ingezet bij BCD Travel
Paid ondersteunende advertorials in trade magazines
Earned persbericht, interviews, blogpost
Shared organic social campagne op LinkedIn, Twitter en Facebook, LinkedIn blog voor lokale woordvoerder
Owned landing page, blogs voor eigen content platform ‘Move’, artikels nieuwsbrief, klantcommunicatie, interne communicatie

RELEVANTE BLOGS
Communicatiecampagne Hartveilig België
Uitgespit: LinkedIn Gesponsorde InMail