ZORGI, de nieuwe naam van het commerciële samenwerkingsverband tussen Infohos Solutions en klant Xperthis, werd begin december onthuld aan het grote publiek. En bij een nieuwe naam, hoort natuurlijk ook een nieuwe branding.

De grafisch designers konden dus aan de slag met een lijstje om ‘u’ tegen te zeggen. De eerste stap was natuurlijk een nieuw logo ontwerpen. Onze klant kent de business en de ambities van het bedrijf door en door, en daardoor werd het logo in een recordtijd afgeklopt. Ze kozen voor een logo in de vorm van een hart die ook nog eens een hartslag uitbeeldt. Ook achter de kleuren van het logo zit een verhaal. Zo werden de hoofdkleuren van beide bedrijven gecombineerd in een gradient en vormen ze één geheel. Deze gradient is vanaf nu key in de nieuwe huisstijl.

Het logo ontwerpen was slechts het begin. Nadien zijn we gestart met het design van een resem grafische assets die zowel intern als extern ingezet worden.

Outcome

  • Volledig uitgewerkte stijl die wordt beschreven in huisstijlgids
  • Nieuw logo
  • Nieuwe website
  • Grafische assets voor zowel interne als externe communicatie:
    • Teams-achtergrond
    • PowerPoint-template
    • Word-template
    • mapjes
    • enveloppes
    • notitieblokken
    • email signature
    • visitekaartjes
    • social media banners

Over het project

Periode
november – december 2020

Klant
ZORGI

Doelstelling

  • Een volledig nieuwe branding ontwikkelen voor ZORGI.

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij Zorgi

Paid       
Earned   –
Shared   –
Owned  Nieuwe website + alle grafische assets

OPLOSSING

In nauwe samenwerking met de klant zorgden we in no time voor een volledig nieuwe branding. We stuurden regelmatig updates en ideeën door van nieuwe ontwerpen, nog vooraleer alle assets finaal waren. Zo konden ze bij ZORGI onmiddellijk feedback geven en konden we waar nodig op tijd designs aanpassen. Deze succesformule zorgde er ook voor dat we heel snel op dezelfde golflengte zaten met de klant en op korte termijn alle assets konden afleveren.

“Het enthousiasme, de nauwgezetheid en de doelgerichtheid van Outsource zorgde ervoor dat we deze rebranding snel en efficiënt konden realiseren. Outsource kent onze business, onze waarden en doelen waardoor het vaak lijkt alsof we niet samenwerken met een externe organisatie, maar met collega’s. Dankzij het vertrouwen dat er is langs beide kanten, slagen we er met Outsource keer op keer in om onze doelstellingen te behalen binnen het afgesproken tijdstip en budget.”
– Maaike de Porre, Communicatieverantwoordelijke bij ZORGI

Grafische designers zijn meestal niet de grootste fans van PowerPoint- en Word-bestanden, maar deze blijven intern toch de twee meest gebruikte programma’s. Het is dus belangrijk om deze templates duidelijk en volledig opgemaakt ter beschikking te stellen. Dus leverden we twee templates af. Na veelvuldig testen werden deze gedeeld met alle medewerkers in het bedrijf. Nadien hebben we alles gebundeld in een handige huisstijlgids die alle medewerkers kunnen raadplegen. Key om de nieuwe stijlregels in stand te houden!

De kers op de taart was de nieuwe website die alle nieuwsgierigen meer informatie kon verschaffen over ZORGI. De site is een voorlopige site en ligt helemaal in lijn met de nieuwe branding. Outsource zorgde – in nauwe samenwerking met de klant – voor de content, de ontwikkeling en het design. Neem zeker een kijkje.

nieuwe branding Zorgi
Website ZORGI