Indaver is een hoogtechnologisch bedrijf dat werk maakt van innovatieve oplossingen voor veilig en duurzaam afvalbeheer.

Het bedrijf groeit heel snel en is daarom steeds op zoek naar nieuwe medewerkers. Zij hebben een tijdlang gezocht naar medewerkers voor twee schijnbaar moeilijk in te vullen vacatures. De traditionele recruitingkanalen bleken niet afdoende en daarom heeft INDAVER ons gecontacteerd met de vraag om op korte termijn en op een andere manier mogelijke kandidaten voor hun openstaande jobs te vinden.

Outcome

Meer dan 130 sollicitanten hebben via onze campagne de 2 verschillende vacatures gevonden, er op gereageerd, en hun CV doorgestuurd. INDAVER was uitermate tevreden over dit resultaat. Nieuwe recruiting campagnes staan dan ook in de steigers.

Over het project

Periode
februari 2019 – maart 2019

Klant
Indaver

Doelstelling
Zoveel mogelijk kwalitatieve profielen warm maken voor een job bij Indaver

KPI’s
– Vacature Vraachtwagenchauffeur CE: minstens 40 sollicitaties
– Vacature Procesoperator: minstens 40 sollicitaties

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij Indaver

Paid        Facebook ads promotion
Earned   –
Shared   organic social
Owned   Facebook company page

Case Indaver PESO tools

OPLOSSING

Wij hebben INDAVER een zeer tijd- en kostenefficiënte social media recruiting campagne voorgesteld. De nadruk lag daarbij op Facebook, het kanaal dat het beste scoort bij de doelgroep die we wilden bereiken.

De campagne bestond uit sterke copy en sprekende visuals, om de potentiële sollicitanten te overtuigen. Via zowel organische als betalende Facebookposts hebben we de doelgroep benaderd.

Dankzij de 1-click sollicitatieprocedure van Facebook, konden sollicitanten vrij snel en eenvoudig hun contactgegevens achterlaten, waarna ze door het HR-team werden gecontacteerd.