Samenwerking met burgernetwerk EVapp: sensibiliseringscampagne rond beschikbaarheid AED’s
EVapp mobiliseert via een app een burgernetwerk dat mensen met plots hartfalen sneller wil helpen dan de hulpdiensten kunnen. Elke minuut telt namelijk bij hartfalen. Enerzijds rekent de organisatie op (burger-)hulpverleners, anderzijds op de ruime beschikbaarheid van AED’s. Bij dat laatste wringt het schoentje: te weinig AED’s werden geregistreerd in het netwerk, waardoor de afstand tussen hulpverlener en AED in sommige gevallen te groot is.
CardioService, dat AED’s in ons land verdeelt, vroeg ons om op korte termijn en met beperkte middelen hun klanten te overhalen hun AED’s te registreren bij EVapp.
Outcome
Meer dan 1.000 AED’s werden intussen toegevoegd aan het EVapp-netwerk. Daardoor krijgen de vrijwillige hulpverleners makkelijker toegang tot beschikbare AED’s op kritieke momenten, en dragen de klanten van CardioService hun steentje bij aan een hartveiligere omgeving.
Over het project
Periode
december 2018 – januari 2019
Klant
CardioService
Doelstelling
Conversie
KPI’s
– Conversie (aantal geregistreerde AED’s)
– Naamsbekendheid
PESO tools
PESO staat voor Paid, Earned, Shared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.
Deze tools zijn ingezet bij CardioService
Earned persbericht
Shared organic social
Owned blogs & klantmailing

OPLOSSING
We kropen in onze pen om de bestaande klanten met een effectieve mailing te overhalen hun AED te registreren. We maakten dat registratieproces zo makkelijk mogelijk: met een druk op de knop konden klanten registreren. Het research-werk (is de AED van buitenaf toegankelijk, waar hangt die precies, etc.) werd zoveel mogelijk door het CardioService-team zelf uitgevoerd en opgevolgd.


Daarnaast zorgden we via een persbericht, blog en social media-posts voor herhaling en extra visibiliteit.
RELEVANTE BLOGS
Dark social: de blinde vlek in het meetveld van de marketing expert
E-mail marketing tools getest: Flexmail vs MailChimp