Tresco Engineering is de Europese marktleider in (navigatie-)oplossingen voor de binnenscheepvaart. Helaas heeft die branche niet het meest dynamische imago. Om daar verandering in te brengen werd Outsource in 2019 gevraagd om een volledige rebranding op te zetten. Na de make-over van het logo en de stationary was ook de website aan de beurt. Die was nogal ouderwets en kon geen uniformiteit scheppen in het productportfolio. Aan ons om structuur te brengen in die technologische oplossingen, en dat uiteraard op een aantrekkelijke, heldere manier.

Outcome

  • De nieuwe website biedt een verfrissende blik op de services van Tresco Engineering, waar de producten en visie van het bedrijf duidelijk wordt weergegeven.
  • Het is ook een stevige basis voor een nieuw tijdperk in de marketing en communicatie van Tresco. Nieuw promomateriaal zal steeds terug kunnen vallen op een website die het bedrijf helemaal typeert.

Over het project

Periode
Q1 2020

Doelstelling
De sterke markpositie en identiteit van Tresco in één oogopslag duidelijk maken.

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij Tresco

Paid       
Earned
Shared   
Owned   Website

OPLOSSING

De grote uitdaging was om orde te scheppen in de oude website die heel veel producten door elkaar haalde. Na een paar meetings met Tresco hadden we een ruw idee van hoe de website er moest uitzien. Heel belangrijk was de structuur: alle oplossingen en services moesten meteen opvallen en een impressie geven van wat Tresco precies doet. Toen we de eerste versie nadien heel old school (lees: met pen en papier) kwamen voorstellen, voelden we snel aan dat we de juiste richting uitgingen. Het uitgewerkte resultaat viel in de smaak en het afgewerkte product pronkt nu op het web.