Capgemini is een wereldleider op het gebied van consulting, technologiediensten en digitale transformatie. Jaarlijks stellen zij de resultaten voor van verschillende studies; waaronder het World Insurance Report, het World Fintech Report en het World Retail Banking Report. Voor de lancering van het World Wealth Report zocht Capgemini een manier om de resultaten op een zo efficiënt mogelijke manier, via persrelaties, aan hun doelgroep te bezorgen.

Outcome

  • Tijdens de persconferentie in ‘The Hotel. Brussels’ waren 8 journalisten aanwezig, waaronder Belga, De Tijd, L’Echo, Kanaal Z / Canal Z, en enkele sectorspecifieke media.
  • De persconferentie met presentatie van Capgemini en de daaraan gelinkte interviews hebben na het evenement meer dan 40 kwalitatieve artikels in nagenoeg alle doelgroepmedia (zowel in de geschreven pers als in de audiovisuele media) opgeleverd. De klant is uitermate tevreden over dit resultaat.

Over het project

Periode
juli 2019

Klant
Capgemini

Doelstelling
Zoveel mogelijk kwalitatieve artikels genereren omtrent de resultaten van Capgemini’s World Wealth Report. Die studie is de toonaangevende benchmark voor het volgen van vermogende particulieren (HNWI’s), hun rijkdom en de wereldwijde en economische omstandigheden die verandering in de Wealth Management-industrie stimuleren.

KPI’s
– Minstens 5 topjournalisten aanwezig
– Minstens 10 artikels in doelgroepmedia

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij Capgemini

Paid        
Earned  Persconferentie en one-to-one interviews na de voorstelling
Shared   –
Owned   –

Persconferentie

OPLOSSING

Wij hebben Capgemini een tijd- en kostenefficiënte oplossing geboden, door de organisatie van een persbriefing, waarvoor zowel algemene, economische, financiële als sectorspecifieke media werden uitgenodigd.

Persconferentie

De campagne bestond uit sprekende copy in de persuitnodiging, efficiënte en doelgerichte nabelrondes naar de doelgroepmedia, de volledige organisatie van de persconferentie (van huur van de zaal, over catering, tot en met de verzending van de resultaten van de studie in een persbericht), het regelen van interviews voor geschreven en audiovisuele media, alsmede de opvolging naar de niet-aanwezige media (nasturen van het rapport en 1-to-1 interviews na de persconferentie).