IT-integrator Dimension Data was op zoek naar een lokale insteek voor het jaarlijkse Global Threat Intelligence Report. Een wereldwijd persbericht legt meestal niet de juiste lokale accenten, een regionale versie was dus vereiste nummer een. Het bedrijf wilde ook werken aan zijn profilering op vlak van cyberveiligheid.

Outcome

Dankzij het sterke rapport en een goede pitch, kon Dimension Data zijn boodschap in primetime brengen in Z-Nieuws en op MT.be. De inhoud van het rapport gebruikten we een half jaar later opnieuw om de boodschap nogmaals onder de aandacht te brengen.

Over het project

Periode
mei 2018 – juni 2018

Doelstelling
Awareness

KPI’s
– Awareness: security moet de basis van elke IT-oplossing worden
– Naamsbekendheid: Dimension Data helpt bedrijven cyberveiligheid aan te pakken

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij Dimension Data

Paid        
Earned  persbericht, interview kanaal Z, interview MT.be
Shared   organic social
Owned   opiniestuk

OPLOSSING

Uit het rapport bleek dat er grote verschillen waren tussen de verschillende regio’s. Om onze content verder te lokaliseren en een echte meerwaarde te creëren bij het doelpubliek, spraken we verschillende specialisten bij Dimension Data.

Op basis van die research schreven we een lokaal persbericht en werkten we aan een opiniestuk. Het persbericht hebben we gebruikt om een interview te pitchen bij Kanaal Z en MT.be, waarna het breed uitgestuurd werd naar relevante media.

We werkten ook aan een opiniestuk dat we enkele maanden later gebruikten om het onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Dat verscheen in het Nederlands op computable.be en werd vertaald naar het Engels om het te delen op LinkedIn.