De Corona-pandemie heeft de professionele activiteiten in veel fabrieken, verwerkingsbedrijven, magazijnen, distributiecenters, grote bouwwerven en labo’s lange tijd stilgelegd. Om de heropstart van bedrijven te bespoedigen, ontwikkelde PHI DATA, de Belgische expert op het vlak van automatische identificatie, lokalisatie en IoT, een gebruiksklare plug & play-oplossing die helpt safety distancing op de werkvloer te ondersteunen en op te volgen. Met “SmartProximity” kunnen bedrijven in de industrie, logistiek, bouw, e.d.m. een werkomgeving creëren waarin de veiligheidsmaatregelen van alle medewerkers actief ondersteund en gemonitord worden. Om de oplossing zo snel en efficiënt mogelijk in de markt te zetten, was er een hoge nood aan een snelle, uitgebreide marketingondersteuning.

Outcome

  • Het persbericht werd door meerdere nieuwsmedia overgenomen. (Zie collage)
  • Meer dan 500 unieke bezoekers van de landingspagina, met een gemiddelde bezoekerstijd van bijna 2 minuten. De herkomst van de bezoekers is mooi verdeeld: de landingspagina werd gevonden en bezocht via de mailcampagne, de persartikels die een link naar de pagina vermeldden, en de talrijk gedeelde posts op social media.
  • Meer dan twintig gekwalificeerde leads voor het sales-team.

Over het project

Periode
April 2020

Klant
PHI DATA

Doelstelling
Ontwikkeling van communicatietools (visuals en content) waarmee zowel  marketing als sales aan de slag konden om visibiliteit te creëren binnen het eigen netwerk via social media of in presentaties. En uiteraard zoveel mogelijk ruchtbaarheid geven aan de nieuwe offering door alle beschikbare contentdistributiekanalen in te zetten.

KPI’s

  • Artikels in Tier 1 media
  • Minstens 250 views van de landingspagina.
  • Een tiental directe leads genereren voor het sales-team.

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij PHI DATA

Paid     Ondersteunende advertenties onder de vorm van bannering op de homepages van enkele trade media, met doorkliklink naar de landingspagina.
Earned  Persbericht met de aankondiging van de nieuwe Smart Proximity-offering
Shared  Organische social media-campagne op LinkedIn en Twitter
Owned  Landingspagina SmartProximity op de eigen website van PHI DATA, mailcampagne naar klanten en prospects, content voor de nieuwsbrief, interne communicatie 

contentcampagne luchtvervuiling

OPLOSSING

Wij hebben in samenspraak met de klant gekozen voor een full-on PESO-campagne. De uitdaging bestond er niet alleen in om voor alle distributiekanalen de juiste content te creëren; omwille van de aard van de oplossing, diende het volledige project op enkele dagen klaar te zijn.

Corona-gerelateerde productlancering
Corona-gerelateerde productlancering

De aftrap werd gegeven met de ontwikkeling van een dedicated landingspagina, die alle relevante informatie over PHI DATA’s offering bevat, en het epicentrum werd van de communicatiecampagne. Via organische social media posts (LinkedIn en Twitter) konden we de boodschap van deze landingspagina tientallen keren laten delen. Ook een mailingcampagne naar klanten en prospects linkte door naar de landingspagina.

Om de trafiek nog te verhogen hebben we gekozen voor een paid-campagne met Value Chain, het toonaangevende vakblad in de logistieke sector. Een aantrekkelijke banner op de homepagina zorgde voor een heleboel bezoekers op de SmartProximity-landingspagina. Uiteraard kon good ol’ PR niet ontbreken in de PESO-mix. Het persbericht dat wij naar alle relevante Tier 1-media stuurden, en de daarop volgende gesprekken met journalisten, genereerde visibiliteit op tal van vakwebsites over de PHI DATA-oplossing.

Corona-gerelateerde productlancering