HPE Discover More is een van de hoogtepunten van het jaar voor de Belgische HPE community. De lokale editie van HPE Discover brengt heel wat klanten en partners van het bedrijf samen rond een aantal thema’s in de IT actualiteit, zoals customer experience, artificial intelligence en duurzaamheid. Dat levert doorgaans een leuk event op met tevreden deelnemers. Maar HPE wilde dit jaar graag meer mensen bereiken met zijn verhaal. Ook wie niet naar Brussel afzakte, moest een aantal kernboodschappen meekrijgen via sociale media. Het bedrijf deed daarom op ons beroep om het bereik op LinkedIn op te voeren. Wij adviseerden hen een traject in drie delen: voor, tijdens en na het event.
Veel bedrijven beperken zich vooraf tot een beleefde uitnodiging en wat reminders. En ze sturen een paar dagen later nog wat foto’s na. Maar wie het slim aanpakt kan heel wat meer doen. Met een aantal blogs vooraf zet je bijvoorbeeld de toon van de conversaties tijdens het event. En je kan zo ook polsen naar de interesse in bepaalde thema’s. ‘Live coverage’ tijdens het event, is dan weer een prima manier om ook de thuisblijvers te bedienen en online wat lawaai te maken. Bovendien maak je het zo de mensen on site makkelijk om het verhaal mee te delen. Zowat iedereen zit tijdens de keynotes wel even op LinkedIn. Een like, een reshare,… het maakt dat heel wat meer mensen je kernboodschappen meekrijgen. Gekoppeld aan een mooi, professioneel beeld, levert dat bovendien ook een estetische bijdrage aan de reputatie van je bedrijf. En uiteraard houdt niets je tegen om ook live aan de slag te gaan met wat de deelnemers delen. Na afloop raden wij altijd aan een meer beschouwende blog te schrijven. Die brengt het event en de kernboodschappen een paar weken na datum nog even fijntjes in herinnering. Vaak is dat het aanknopingspunt van een nieuw gesprek.
Outcome
- 496 views en 776 reactions
- ‘Shareable content’
- ‘Captured moments’
- Event engagement
Over het project
Periode
mei 2019
Doelstelling
- HPE op de radar zetten van de Belgische professionele tech community op LinkedIn
- HPE-medewerkers helpen met hapklare content om het verhaal van het event mee uit te dragen
- Key takeaways van de keynotes delen en linken aan de strategie van HPE
- Online interactie stimuleren voor, tijdens en na het event
KPI’s
- Algemeen: kernboodschappen event breed in de markt zetten, ook bij mensen die niet deelnemen
- Vooraf: event aankondigen en invulling geven adhv enkele blogs en wat LinkedIn status updates
- Tijdens: de sfeer en inhoud van het event ‘vastleggen’ en key takeaways delen via LinkedIn
- Na: een samenvattende blog en de bijhorende status updates om een paar weken na datum het event nog even in herinnering te brengen
PESO tools
PESO staat voor Paid, Earned, Shared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.
Deze tools zijn ingezet bij HPE
Paid –
Earned Internal seeding
Shared LinkedIn
Owned Blog post

OPLOSSING
Onze berichtgeving op LinkedIn leverde HPE meer dan 25.000 views op en honderden reacties. Daarmee zijn we prima geslaagd in ons opzet om het bedrijf een breder platform te leveren.



Op basis van de content die gedeeld werd tijdens het evenement en de keynotes schreven we samen met de managing director van HPE voor onze regio een beschouwende blog over het event, de nieuwste trends in het vakgebied en de rol van HPE in die domeinen. Een beschouwende bijdrage die ook vandaag nog regelmatig gelezen wordt.
RELEVANTE BLOGS
Luchtvervuiling als inhaker voor wereldwijde contentcampagne
Interactie creëren tijdens B2B events: zo doe je dat
Communicatiecampagne Hartveilig België