NTT heeft nog geen breed gekende naam in de HR-wereld, ondanks het feit dat ze over de juiste expertise beschikken en reeds verschillende cases kunnen voorleggen. Hoe maak je als IT-integrator naam in een verticale markt? Door rechtstreeks te spreken met de belangrijkste doelgroep: de Chief HR Officers. Deze decision makers te pakken krijgen, vergt een aparte aanpak. Outsource koos voor een inhoudelijke & persoonlijke strategie.

Outcome

De HR Magazine campagne bereikte meer dan 9600 HR professionals via print en online, waardoor NTT zich doelgericht binnen HR kon positioneren. Daarnaast kon NTT kennismaken met bijna 50 top tier HR professionals tijdens het exclusieve HR event.

De resultaten van de leadgeneratie via LinkedIn waren bij publicatie van deze case nog niet bekend, maar wij kijken alvast terug op een geslaagde geïntegreerde campagne.

Over het project

Periode
najaar 2019

Klant
NTT

Doelstelling

Positionering van NTT als strategische kennispartner in de digitale HR transformatie, en de leadgeneratie bij tier 1 CHRO profielen in België.

KPI’s

  • Introductie van NTT bij 20 tier 1 CHRO’s
  • Brede visibiliteit in HR sector

PESO tools

PESO staat voor PaidEarnedShared en Owned media. Dat zijn overkoepelende termen voor wat in grote lijnen kan worden gezien als online bereik via respectievelijk advertising, publiciteit, social media en de eigen communicatiekanalen.

Deze tools zijn ingezet bij NTT

Paid        Mediapartnership HR Magazine, Social campagne HR Magazine, Mailcampagne HR Magazine, Sponsorship Event HR Design, LinkedIn InMail leadgeneratie
Earned   Speaking opportunity HR Design, PR campagne
Shared   Organic social campagne op LinkedIn
Owned   Landingspagina HR survey, Whitepaper HR survey

OPLOSSING

Door een uitgebreid mediapartnership met HR Magazine aan te gaan en als sponsor deel te nemen aan het exclusief HR Design event, kon NTT persoonlijk kennismaken met 50 van de belangrijkste HR Managers in België. In tegenstelling tot de organisatie van een eigen event, en door mee te surfen op het netwerk en de naamsbekendheid van een mediapartner, bleven de kosten daarom beperkt.

In samenwerking met iVox ontwikkelde Outsource een HR survey op maat van NTT, die afgenomen werd bij 288 Belgische HR beslissingsnemers. De resultaten van de studie “Het belang van technologie voor de werkbeleving” werden besproken tijdens een debatsessie met NTT en CHRO’s op het HR Design event. Het geheel werd gebundeld in een tweetalige NTT whitepaper.

Als derde luik volgde een bredere campagne waarin de surveyresultaten met pers gedeeld werden en ook organisch via Linkedin. De white paper kan gedownload worden via een dedicated landingspagina nttbelgium.be/hrsurvey Op die manier dient de pagina ook als tool voor toekomstige leadgeneratie. Tot slot werden top HR-profielen via een doelgericht Linkedincampagne uitgenodigd de surveyresultaten te ontdekken en de white paper te downloaden.