Hoe trek je nieuwe profielen aan via je bedrijfspagina op LinkedIn?

Hoe trek je nieuwe profielen aan via je bedrijfspagina op LinkedIn?

De arbeidsmarkt is booming. En dat is een understatement. Ongeveer 95% van onze klanten is op zoek naar meerdere profielen. Maar hoe zoek je die perfecte collega? Nee, je hoeft echt niet altijd met externe recruiters te werken. Je kan ook zelf aan de slag met hét professionele social media kanaal bij uitstek: LinkedIn. Wij zetten de gratis én betalende opties op een rijtje.

Je kan vacatures op LinkedIn zowel gratis als betalend delen als bedrijf. Wij geven je enkele mogelijkheden!

Gratis vacatures delen op LinkedIn

1. Plaats een gratis vacature onder ‘Vacatures’ bij je bedrijfspagina

Je kan slechts één gratis vacature delen op je bedrijfspagina, maak hier dus zeker gebruik van. Deze verschijnt onder ‘Vacatures’ op je pagina. Geïnteresseerden komen zo meteen op jouw job post terecht. Let’s do this!

Als je een gratis vacature post, verschijnt jouw naam sowieso als contactpersoon. Dubbelcheck dus even of het oké is dat jouw naam bij de job posting staat.

Plaats een gratis vacature op LinkedIn in 7 stappen

  1. Log in op LinkedIn Talent Solutions.
  2. Vul de nodige informatie in zoals functietitel, bedrijf, locatie, etc. Let op: dubbelcheck dat je het juiste bedrijf aanduidt!
  3. Voeg de functiebeschrijving toe en kies enkele vaardigheden (bv Microsoft Office, gewenste talen, extra programma’s, …).
  4. Kies hoe je sollicitaties wil ontvangen (e-mail of via een externe website)
  5. Tip: voeg altijd minstens 2 screeningsvragen toe zoals werkervaring en locatie. Zo krijg je minder irrelevante sollicitaties.
  6. Check de kwalificatie-instelling. Door deze aan te vinken, zorg je ervoor dat personen die niet aan je vereisten voldoen, automatisch niet in aanmerking komen.
  7. Bevestig de gratis vacature.

Tadaaa! Jouw vacature staat onder ‘Vacatures’ bij je bedrijfspagina.

2. Deel de job regelmatig als bijdrage

Keep it simple. Je potentiële collega’s zitten misschien wel tussen je trouwe volgers op LinkedIn. Post regelmatig je vacature als gratis bijdrage. En niet vergeten: vraag aan je collega’s om de vacature verder te delen met hun netwerk. Gratis én extreem efficiënt: een absolute must.

Vraag je collega’s om de vacature verder te delen met hun netwerk

Betalend op zoek naar profielen op LinkedIn

1. Zorg ervoor dat meer mensen je job onder ‘Vacatures’ zien door er geld op te zetten

De gratis vacature die je deelt onder ‘Vacatures’, kan je ook betalend delen. Het voordeel daarvan is dat geschikte kandidaten deze job als aanbevolen post zien en deze ook ontvangen in hun mailbox. Zet daarom altijd goede screeningsvragen op zodat je niet te veel spam krijgt. Je wil natuurlijk waar voor je geld, want deze optie is niet goedkoop.

2. Zet een advertentiecampagne op

Een job als vacature delen is niet de enige manier om nieuwe profielen aan te trekken. Je kan ook een echte campagne starten via ‘adverteren’. No worries: het is écht niet zo moeilijk als het lijkt.

Een advertentiecampagne biedt je veel mogelijkheden én is goedkoper dan een vacature te sponsoren.

Enkele opties:

  • Zet een standaard advertentie met één afbeelding op: je kan zo verschillende advertenties toevoegen en bekijken welke versie het beste werkt. Onze tip: zet na verloop van tijd meer geld op de best presterende ads en pauzeer de slechtst presterende.
  • Een berichtadvertentie (of InMail) is altijd goed. Stuur deze uit naam van de bedrijfsleider van je bedrijf om meer aandacht te trekken en wijk af van de standaard copy. ‘Zin in een nieuwe uitdaging?’ is al lang geen aantrekkelijke openingszin meer.
  • Denk eens aan een gespreksadvertentie. Je wacht misschien een beetje langer op de resultaten omdat niet iedereen zijn LinkedIn-inbox dagelijks bekijkt, maar de resultaten lonen!

Een tijdje geleden lanceerden we een gespreksadvertentie via LinkedIn. Onze focus: een nieuwe Senior Communication Consultant zoeken. Het was de eerste keer dat we deze functie testten en we delen hier graag onze resultaten. Zo besteedden we slechts $55,30, zagen maar liefst 553 mensen onze campagne en klikten er daarvan 523 personen door. Dat is een gemiddelde click-through rate van… 94,76%! Onze nieuwe collega start begin januari 😉.

3. Boost posts op LinkedIn

Als je de link naar je vacature deelt in je standaard bijdragen op LinkedIn – en dat doe je sowieso best altijd – dan kan je hier ook extra geld op zetten door op ‘Boost geven’ te klikken. Je kan zo targeten naar een specifieke doelpubliek en er zo veel (of zo weinig) geld opzetten als je zelf wil.

Aan de slag!

Zo, we hopen dat je hier praktische informatie uit kon halen. Als je nog met vragen zit of hulp nodig hebt om een campagne op te zetten, mail ons dan zeker even! We helpen je graag verder.

Oh ja, vergeet de andere social media kanalen niet! Denk er even over na of jouw vacature echt geschikt is voor LinkedIn. Ben je zeker dat jouw job post niet meer succes zou hebben op Facebook? Niet iedereen noemt LinkedIn zijn/haar favoriete social kanaal.

Geef je reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.