‘Nieuw management voor Outsource Communications’, ‘Outsource hertekent management-structuur’, … De communicatie over onze interne wijzigingen, die zou ik wel even in een persberichtje gieten. “Je weet wel”, zei die ene collega, “zoals we zo vaak voor klanten doen”. Na een tijdje staren naar het witte blad verzeker ik hem uit volle borst: het formele nieuwsbericht schrijven over het feit dat je zelf de leiding van het bedrijf hebt overgenomen, dat is echt pakken moeilijker dan eender welke communicatie voor eender welke klant. Dus doe ik wat ik het liefste doe: een blogje schrijven, straight from the heart.

 

De feiten

De feiten op een rijtje: na acht jaar bij Outsource, waarvan drie als partner, neem ik de operationele leiding van het bedrijf over. Leen, Baptiste en Gert helpen mij om onze gezamenlijke doelstelling te verwezenlijken: Belgische bedrijven tonen dat goeie communicatie het verschil kan maken, of het nu op menselijk of commercieel vlak is. We focussen daarbij op bedrijven die vanuit een professionele insteek communiceren. Vaak b2b, soms b2c, want die grens is helemaal niet meer wat ze ooit was. En hoe we dat voor hen doen? Door te helpen bepalen wat ze nodig hebben (PR? Sterke content? Meer conversie? Stevige stakeholderscommunicatie? Een mix van alles?) om hun business vooruit te krijgen/houden, en te ondersteunen in de uitvoering. We doen dat alles vandaag al voor bedrijven zoals BCD Travel, Bosch, Dimension Data, HP Enterprise, Johnson Controls, UCB, Van In, Wolters Kluwer, Xperthis (etc.) en voor ondernemers-van-bij-ons zoals Inge Geerdens van CVWarehouse en Stijn Degrieck van Codit.

 

De emoties

Dan, de emoties op een rijtje: I have big shoes to fill. De man die mij toen – toegegeven: in een redelijk pessimistische bui over onze sector – met al zijn overtuigingskracht aan boord haalde, is degene die mij nu het roer in handen geeft. Voor wie het zich afvraagt: Gert blijft één van de drijvende krachten binnen ons management, maar focust vanuit een nieuwe rol op strategisch denkwerk. Naast hem is Leen verantwoordelijk voor HR en Baptiste voor Business Development. Samen blijven we ook alle klanten persoonlijk beheren.

 

De plannen

En tot slot: de plannen op een rijtje. Dat zijn er een hele hoop. We bestaan 25 jaar dit jaar. Tijd om even na te denken. Over wie we zijn en waar we de volgende 25 jaar naartoe willen. We bekijken nieuwe manieren om met klanten, collega’s en partners samen te werken en – daar komt een buzzword! – te co-creëren, werken aan een (nog) concreter aanbod, en we breiden ons team en onze samenwerkingen met bestaande en nieuwe klanten aan hoog tempo uit. Wat er concreet op de plank ligt voor de komende maanden:

Ik kijk er zo naar uit. Let’s rock this party.

3 reacties

  1. Dag Kathleen, een dikke proficiat zou ik zeggen. Wij als Activar hebben een jaar met jullie mogen samenwerken en jullie maken inderdaad een verschil met jullie aanpak. We hebben echt het gevoel dat jullie een deel van onze organisatie zijn, dat jullie mee nadenken als een soort strategische partner. De manier waarop jullie dit dan in de wereld zetten, chapeau zou ik zeggen. Ook voor jouw team rondom jou. Op naar de volgende 25 jaar.

Geef je reactie

Deze site maakt gebruik van Akismet om spam-berichten te beperken. Lees hier hoe de gegevens van jouw reactie worden verwerkt.