Dé statusupdate

Dé statusupdate

De voorbije weken kwamen er weer heel wat nieuwe projecten op ons af. Benieuwd naar wat we zoal deden? Lees dan vooral verder!

April 2022

NTT: medewerkers versterken hun LinkedIn-profielen

Wij gaven een aantal medewerkers bij NTT een-op-een LinkedIn-trainingen. Het doel? Hun profiel optimaliseren, statusupdates schrijven en tips & tricks meegeven om prospects te benaderen en leads te genereren.

Tips & tricks voor de medewerkers van NTT!

Bosch: nieuwe evoluties in e-mobility op Bosch New Era

Bosch stoomde zijn netwerk van onafhankelijke garages klaar voor een nieuw tijdperk van e-mobility tijdens een evenement in Utrecht. Hét moment om de nieuwe diensten en opleidingen voor te stellen! Wij maakten een communicatieplan en zorgden voor de nodige persaandacht.

Bosch presenteerde het aanbod rond e-mobility in Utrecht. ©️ PixelBrouwers

OTN Systems: artikel in Trends

Trends interviewde onze klant OTN Systems, en dat leverde een mooi, uitgebreid artikel op! Over gespecialiseerde telecominfrastructuur, innovatie en hoe een Kempisch bedrijf een wereldspeler werd.

OTN Systems in Trends

ZORGI: gezelligheid op Inspire HEALTH&CARE

Op Inspire HEALTH&CARE, een jaarlijkse beurs voor zorgprofessionals, ‘zorgden’ we voor een knusse ZORGI-spot inclusief koffiebar mét barista. De beste oplossingen worden tenslotte gevonden bij een goede kop koffie.


Maart 2022

Premium Plus: verjaardagskaart

Premium Plus is 10 jaar geworden! Wij zochten én vonden de juiste woorden om hun klanten en partners te bedanken. Het resultaat? Mooie kaartjes!

Premium Plus bedankt zijn klanten en partners met een leuke postkaart.

CardioService: folder Heartsafe Belgium

Na de lancering van Heartsafe Belgium, een consortium van verschillende partijen dat zich inzet voor hartveiligheid, helpen we mee om hun missie kenbaar te maken bij steden en gemeenten. De volgende stap in ons communicatieplan? Een folder die alle Vlaamse steden en gemeenten binnenkort zullen ontvangen!

Wist je dat 11.000 Belgen per jaar getroffen worden door een plotse hartstilstand?

Capgemini: promotiecampagne op LinkedIn

Meer downloads genereren voor de Purview whitepaper van Capgemini? LinkedIn to the rescue! We creëerden een campagne die we dagelijks opvolgen en wekelijks optimaliseren om de meest kwalitatieve leads te targeten.

Via twee verschillende advertenties zetten we de Purview whitepaper in de kijker.

Kliniek Sint-Jan: zwangerschapsbrochure

Wist je dat een ongeboren baby op 13 weken al een unieke vingerafdruk heeft? Wij ook niet, tot we van Kliniek Sint-Jan de vraag kregen om een originele zwangerschapsbrochure uit te denken. We zijn supertrots op het resultaat, en hopen een glimlach te toveren op de gezichten van heel wat Brusselse mama’s en papa’s.

Welke kwaaltjes kunnen voorkomen in het 1e, 2e en 3e trimester? En wat mag je zeker niet vergeten als de baby er is? Voor Kliniek Sint-Jan goten we het in een handige brochure.

Outsource: opnieuw op beursbezoek

Nu evenementen weer zonder beperkingen kunnen plaatsvinden, nemen onze klanten volop deel aan beurzen. Leen ging een kijkje nemen bij Bosch op AutoTechnica en bij TGW op Supply Chain Innovations.

Bijleren & babbeltjes slaan met bekenden én onbekenden, Leen kwam vol energie terug van AutoTechnica.

Februari 2022

Flora by Ethias: TV-reportage op Canal Z

Op uitnodiging van business club Cercle de Wallonie kwam de Franstalige zakelijke TV-zender Canal Z een kijkje nemen bij klant Flora. Tijdens zo’n opname moet alles vlekkeloos verlopen. Et voilà, daarom zijn wij er!

Rondleiding bij insurtech Flora by Ethias

Budbee: 100 Budbee Boxen in België

100 pakketboxen in België, da’s een reden om een persbericht uit te sturen. En dat triggerde L’Echo om meer over Budbee te weten te komen. Zo vertelde Matthias Pletinckx, country manager, dat er binnenkort een uitbreiding naar Wallonië aankomt.

Budbee in L'Echo
Budbee in L’Echo

Kliniek Sint-Jan: aandacht voor obesitas

Naar aanleiding van World Obesity Day op 4 maart, legde Dr. Maxime Mairiaux, hoofd van de Obesitas- en overgewichtskliniek uit waarom obesitas een chronische ziekte is, wat de gevolgen zijn en welke invloed COVID-19 heeft. Te horen op Radio AraBel en te lezen in Le journal du Médecin!

Hoeveel mensen hebben obesitas? Wat zijn de oorzaken? En welke behandelingen zijn er mogelijk? Dr. Mairiaux weet er alles over!

Outsource: lezing van Korneel Warlop

Om meer te weten te komen over corporate communicatie, volgden Elise en Siel een sessie van . Korneel Warlop, Director corporate communications bij Barry Callebaut Group, deelde er tips & tricks voor de communicators van morgen en inspireerde hen met 5 lessen uit 10 jaar in communicatie. Wordt vervolgd!

lezing Korneel Warlop
Elise en Siel duiken na de lezing enthousiast in het boek van Korneel Warlop.

Januari 2022

NRB: Top Employer 2022? Dat verdient een video!

NRB is opnieuw Top Employer en vroeg Outsource om een video te maken waarin medewerkers aan het woord komen. Top Employer? Wat betekent dat concreet voor deze Top Employees? Het antwoord zie je hieronder.

Trots op hun werkgever daar bij NRB!

Thomas More: Leen en Elise evalueren studenten

Vier studenten van de opleiding Digital Media Manager aan de Thomas More-hogeschool voerden in opdracht van Outsource en klant TGW een LinkedIn-analyse en -training uit. En dat deden ze goed! Leen en Elise mochten hun prestaties beoordelen.

Studenten Digital Media Manager stellen hun resultaten voor
We kijken uit naar meer projecten met een nieuwe lichting social media tigers!

CardioService: lancering Heartsafe Belgium

In opdracht van CardioService hebben we meegewerkt aan de lancering van Heartsafe Belgium, een consortium van verschillende partijen dat zich inzet voor hartveiligheid. We nemen de algemene communicatie en marketing voor onze rekening. Denk: printadvertenties, een nieuwe website, e-mailcampagnes en sociale media.

CardioService: Heartsafe Belgium
Op heartsafebelgium.be ontdekken steden en gemeenten hoe ze heartsafe kunnen worden.

PHI DATA: e-book labelling

Etiketten en labels met barcodes en RFID-tags zijn tegenwoordig overal te vinden. Om bedrijven te helpen een labellingsysteem te kiezen dat aangepast is aan hun noden, schreven we samen met PHI DATA een e-book.

Slimmer labelen met PHI DATA
Wat is de functie van je label? Komt het op een specifiek oppervlak? En wil je de labels automatisch aanbrengen? PHI DATA gidst je door de mogelijkheden.

Wolters Kluwer Belgium: extra bereik

Voor Wolters Kluwer hebben we uitgetest op welke manieren we extra bereik kunnen geven aan hun content en producten op social media. Zo deelden we een artikel uit De Juristenkrant, een van de producten van Wolters Kluwer, als pdf op LinkedIn. En mét resultaat: het werd een van de best scorende posts ooit voor deze company page!

Wolters Kluwer Belgium LinkedIn
220 likes!

Kliniek Sint-Jan: lancering Women’s Health Clinic

De Women’s Health Clinic, dat is een nieuw initiatief van Kliniek Sint-Jan om vrouwen te helpen hun gezondheid nauwgezet op te volgen. Onder andere Het Laatste Nieuws en Le Spécialiste brachten het nieuws.

Kliniek Sint-Jan Women's Health Clinic
Kliniek Sint-Jan in Het Laatste Nieuws

December 2021

Bosch Rexroth: interview 50e verjaardag

Voor de 50e verjaardag van Bosch Rexroth in België interviewden wij Steven Huylebroeck, general manager Bosch Rexroth België en schreven we een blog. Over het jaar waarin het voor Rexroth allemaal begon.

50 jaar Bosch Rexroth België
Een verjaardag van een klant, die vieren we onder andere met een blog!

Wolters Kluwer: personal profiling

Samen met Bas Kniphorst, managing director Wolters Kluwer LR Benelux, schreven we een blog over meertaligheid, en de rol van België als gidsland binnen Wolters Kluwer.

personal profiling
Wolters Kluwer lost in translation? Pas du tout, met dank aan onze Belgische collega’s

ZORGI: eindejaarscadeautje

Het einde van het jaar, dat staat bij veel klanten gelijk aan… eindejaarscadeautjes! Onze grafisch designer maakte een ontwerp voor het pakje bij ZORGI.

ontwerp ZORGI
Smakelijk!

Bosch Benelux: AIoT-campagne

Bosch Benelux publiceerde vorige maand een video én een story over AIoT. Zowel het scenario als de copy van de story werden geschreven door ons.

Wat betekent artificiële intelligentie voor Bosch?

Outsource: Baptiste in de jury bij de master in Marketing

Baptiste ging terug naar school… Niet om een opleiding te volgen, maar om de projecten van marketingstudenten te beoordelen. Hij zetelde in de jury van de Management School van de Universiteit van Luik (HEC Liège) en deelde punten uit aan het werk van toekomstige ondernemers.

jury master in Marketing
Baptiste op de schoolbanken

November 2021

Budbee: verslag van de eerste maanden op de Belgische markt

In RetailDetail en op Kanaal Z vertelde onze nieuwe klant Budbee, een logtech-bedrijf dat pakjes levert op een duurzame en gepersonaliseerde manier, over de eerste zes maanden op de Belgische markt en de plannen voor de toekomst.

Matthias Pletinckx, country manager voor Budbee in België aan het woord

TGW: interview in Value Chain

We hadden een interview met Theo van Langerak, Upgrade & Enhancement manager bij TGW, over de upgrades en uitbreidingen van geautomatiseerde magazijnsystemen. Het resultaat lees je in Value Chain.

TGW in Value Chain

Premium Plus: opening nieuw kantoor in Amsterdam

Premium Plus is sinds vorige maand ook in Amsterdam te vinden. En dat nieuws werd opgepikt door heel wat media, waaronder Computable en Emerce.

Premium Plus op de Nederlandse markt

Outsource collega’s aanwezig op de Belgian Communication Summit van C²

Wij waren – net voor de maatregelen aangescherpt werden – aanwezig op de Belgian Communication Summit van C². De onderwerpen van de avond: ‘Zijn journalisten objectief genoeg?’ en ‘Vertellen politiekers de waarheid?’. Genoeg stof tot nadenken!

Belgian Communication Summit
Outsource present op de Belgian Communication Summit!

NTT: opiniestuk in La Libre

Nadat NTT een onderzoek voerde naar de toekomst van werk na de pandemie, hielpen wij Philippe Urbain, Vice President GTM Infrastructure and Collaboration Europe bij NTT, om zijn mening over het welzijn van medewerkers in tijden van telewerk in La Libre te krijgen.

NTT in La Libre

ZORGI: artikel in Trends

In samenwerking met Roularta, voerde ZORGI een onderzoek naar de impact van de coronacrisis op het niet-zorgpersoneel in ziekenhuizen. Dat leverde een mooi live debat op, een artikel in de Artsenkrant en in Trends!

ZORGI in Trends

Outsource: lidmaatschap ETION

Wij sloten ons aan bij ETION, een netwerk voor ondernemers en bedrijven waarbij je kennis deelt, kan deelnemen aan workshops en ontmoetingsmomenten en nog zoveel meer. Let’s go!

Benieuwd naar de komende maanden!

Oktober 2021

PHI DATA en CardioService: getuigenissen in De Tijd

PHI DATA en CardioService vertelden in De Tijd over het wereldwijde chiptekort dat ook bij hen voelbaar is.

PHI DATA en CardioService in De Tijd

Kliniek Sint-Jan: borstkankermaand

Oktober = borstkankermaand. Daarom gaven Dr. Hilde Vernaeve, hoofd van de Borstkliniek van Kliniek Sint-Jan en een van haar patiënten wat meer uitleg bij Radio AraBel over de strijd tegen borstkanker.

Dr. Hilde Vernaeve op Radio AraBel

UCB: pitch over BoneBot

Naar aanleiding van Wereldosteoporosedag, introduceerden we BoneBot bij De Tijd. Dat is een nieuwe technologie van UCB om met AI breuken in de wervelkolom op te sporen.

UCB in De Tijd

ZORGI: communicatie over Mobitrace

Klant ZORGI neemt het Hasseltse Mobitrace over en daar hoort natuurlijk de gepaste communicatie bij. Persbericht, blog, social media posts? Check!

Communicatie over Mobitrace

Flora: interview in Trends-Tendances

Een interview met Trends-Tendances? Daar zegt Flora geen nee tegen. We hebben Jessica Lion, head of Flora, dan ook voorbereid en begeleid.

Flora by Ethias in Trends-Tendances

Thomas More: project met studenten Digital Media Manager

We werken de komende maanden nauw samen met enkele studenten Digital Media Manager van Thomas More Mechelen. Samen gaan we aan de slag voor een project van klant TGW. To be continued!

Leen en Astrid aan de slag voor Thomas More

September 2021

OTN Systems: dossier voor Leeuw van de Export

Net voor de zomer vroeg OTN Systems ons of we hen wilden helpen bij de voorbereiding van hun dossier voor de Leeuw van de Export! Met veel plezier namen we de uitdaging aan, en werkten we samen met hen de content, hun dossier en hun presentatie uit.

Dossier Leeuw van de Export

Flora: lancering van een verzekering voor cohousers

Flora, een start-up van Ethias, lanceerde de allereerste 100% digitale verzekering voor cohousers in België. Wij werkten mee aan het PR-luik: verschillende persberichten opstellen, pitchen bij journalisten, een campagne met influencers, …

Coverage voor Flora

Ethias: video over mobiliteit

Tijdens de Week van de Mobiliteit publiceerden we een video die alle projecten van Ethias over mobiliteit bundelt.

Video over mobiliteit

Capgemini: Online persconferentie

We organiseerden een online persconferentie over het World InsurTech Report van Capgemini. 11 journalisten waren erbij!

De setting voor de persconferentie

TGW: interview in Handling & Storage Solutions

Voor TGW Logistics Group interviewden we Joel Garbutt, Chief Sales Officer van TGW in Noord-Europa. Het resultaat lees je in Handling & Storage Solutions, het grootste magazine voor de logistieke sector in het Verenigd Koninkrijk.

TGW in Handling & Storage Solutions

EQUANS BeLux: kick-off meeting

Op de laatste dag van de maand stond er nog een kick-off meeting bij EQUANS BeLux (vroeger bekend als Engie Solutions) in de agenda van Leen en Baptiste. We kijken uit naar dit mooie project!

Let’s go!

Juli & augustus 2021

ZORGI: nieuwe infographic

Over de branding van ZORGI hebben we al een uitgebreide case geschreven. Maar aan ons lijstje van outcomes kunnen we nu ook een infographic toevoegen. De belangrijkste cijfers van het bedrijf werden gebundeld in 1 illustratie. Ideaal voor roll-up banners, advertenties, presentaties en tutti quanti.

Infographic

CardioService: webanalyse in samenwerking met WebSauce

Je website onderhouden is ontzettend belangrijk, en dat vindt CardioService ook. Omdat ze nòg beter willen scoren op vlak van SEO werken we samen met WebSauce. En zij maakten een zeer overzichtelijk rapport vol concrete to do’s. Aan de slag!

Webanalyse

GS1: campagne over barcodes

De barcode bestaat 40 jaar in België. Tijd voor een campagne, dacht klant GS1! Wij gingen aan het werk en zorgden voor een tijdlijn, infographic, een persbericht en interviews. Het resultaat daarvan las je in L’Echo!

GS1 in L’Echo

Bosch Belgium: paid campagne op LinkedIn

Vlak voor de zomer kondigde Bosch Belgium hun samenwerking met WeWash aan. Om deze samenwerking ook op de radar te zetten van vastgoedexperts, zetten we een kleinschalige paid campagne op via LinkedIn.

Bosch België op LinkedIn

Wolters Kluwer Belgium: personal profiling

Meer content op LinkedIn posten: dat willen we allemaal, toch? Helaas vinden we er niet altijd de tijd voor. Wij gingen als een ware partner in crime met Martin O’Malley aan de slag en schreven samen deze blogpost.

Ook dit nog

En… een geheim dossier voor een nieuwe klant. Maar daarover meer in de volgende statusupdate! 😉

Geef je reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.