Dé statusupdate
Dé statusupdate
De voorbije weken kwamen er weer heel wat nieuwe projecten op ons af. Benieuwd naar wat we zoal deden? Lees dan vooral verder!
Oktober 2022
Bosch: persevent met Chef Loïc
Voor BSH Huishoudapparaten organiseerden we een persevent in hun Bosch-flagshipstore en experience center. De uitwerking van het concept, het plan van aanpak en de media-aandacht, daar zorgden wij voor. Klaar is kaas! Euh, kees*.

NTT: lancering van het NTT Global Network Report 2022
NTT stelde het Global Network Report 2022 voor, en dat mocht niet onopgemerkt voorbij gaan. We organiseerden een (online) ronde tafel met enkele belangrijke IT-journalisten. En de clippings… die volgden vanzelf!

Kliniek Sint-Jan: opening van een ouder-babyunit
Het ziekenhuis in hartje Brussel opende een ouder-babyunit op een van de volledig vernieuwde psychiatrische afdelingen. Moeders of vaders met psychiatrische problemen na de geboorte kunnen er voor enkele weken met hun baby terecht. Wij schreven een persbericht… en dat trok de aandacht van verschillende media!

EQUANS: #MeetTheTeam Campagne
In een tiental posts duidelijk weergeven wat de vijf verschillende teams binnen EQUANS Process Solutions doen? Da’s exact wat wij de afgelopen maanden deden voor hun #MeetTheTeam campagne op LinkedIn. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de eerste post hier.
De goedgevulde agenda van Outsource
Heel wat op de planning bij Outsource de voorbije weken: een rooftop party voor onze klanten en partners, een workshop broodbakken én een videoupdate door Artizan Productions.

April 2022
NTT: medewerkers versterken hun LinkedIn-profielen
Wij gaven een aantal medewerkers bij NTT een-op-een LinkedIn-trainingen. Het doel? Hun profiel optimaliseren, statusupdates schrijven en tips & tricks meegeven om prospects te benaderen en leads te genereren.

Bosch: nieuwe evoluties in e-mobility op Bosch New Era
Bosch stoomde zijn netwerk van onafhankelijke garages klaar voor een nieuw tijdperk van e-mobility tijdens een evenement in Utrecht. Hét moment om de nieuwe diensten en opleidingen voor te stellen! Wij maakten een communicatieplan en zorgden voor de nodige persaandacht.
OTN Systems: artikel in Trends
Trends interviewde onze klant OTN Systems, en dat leverde een mooi, uitgebreid artikel op! Over gespecialiseerde telecominfrastructuur, innovatie en hoe een Kempisch bedrijf een wereldspeler werd.

ZORGI: gezelligheid op Inspire HEALTH&CARE
Op Inspire HEALTH&CARE, een jaarlijkse beurs voor zorgprofessionals, ‘zorgden’ we voor een knusse ZORGI-spot inclusief koffiebar mét barista. De beste oplossingen worden tenslotte gevonden bij een goede kop koffie.
Maart 2022
Premium Plus: verjaardagskaart
Premium Plus is 10 jaar geworden! Wij zochten én vonden de juiste woorden om hun klanten en partners te bedanken. Het resultaat? Mooie kaartjes!

CardioService: folder Heartsafe Belgium
Na de lancering van Heartsafe Belgium, een consortium van verschillende partijen dat zich inzet voor hartveiligheid, helpen we mee om hun missie kenbaar te maken bij steden en gemeenten. De volgende stap in ons communicatieplan? Een folder die alle Vlaamse steden en gemeenten binnenkort zullen ontvangen!

Capgemini: promotiecampagne op LinkedIn
Meer downloads genereren voor de Purview whitepaper van Capgemini? LinkedIn to the rescue! We creëerden een campagne die we dagelijks opvolgen en wekelijks optimaliseren om de meest kwalitatieve leads te targeten.

Kliniek Sint-Jan: zwangerschapsbrochure
Wist je dat een ongeboren baby op 13 weken al een unieke vingerafdruk heeft? Wij ook niet, tot we van Kliniek Sint-Jan de vraag kregen om een originele zwangerschapsbrochure uit te denken. We zijn supertrots op het resultaat, en hopen een glimlach te toveren op de gezichten van heel wat Brusselse mama’s en papa’s.

Outsource: opnieuw op beursbezoek
Nu evenementen weer zonder beperkingen kunnen plaatsvinden, nemen onze klanten volop deel aan beurzen. Leen ging een kijkje nemen bij Bosch op AutoTechnica en bij TGW op Supply Chain Innovations.

Februari 2022
Flora by Ethias: TV-reportage op Canal Z
Op uitnodiging van business club Cercle de Wallonie kwam de Franstalige zakelijke TV-zender Canal Z een kijkje nemen bij klant Flora. Tijdens zo’n opname moet alles vlekkeloos verlopen. Et voilà, daarom zijn wij er!
Budbee: 100 Budbee Boxen in België
100 pakketboxen in België, da’s een reden om een persbericht uit te sturen. En dat triggerde L’Echo om meer over Budbee te weten te komen. Zo vertelde Matthias Pletinckx, country manager, dat er binnenkort een uitbreiding naar Wallonië aankomt.

Kliniek Sint-Jan: aandacht voor obesitas
Naar aanleiding van World Obesity Day op 4 maart, legde Dr. Maxime Mairiaux, hoofd van de Obesitas- en overgewichtskliniek uit waarom obesitas een chronische ziekte is, wat de gevolgen zijn en welke invloed COVID-19 heeft. Te horen op Radio AraBel en te lezen in Le journal du Médecin!
Outsource: lezing van Korneel Warlop
Om meer te weten te komen over corporate communicatie, volgden Elise en Siel een sessie van C². Korneel Warlop, Director corporate communications bij Barry Callebaut Group, deelde er tips & tricks voor de communicators van morgen en inspireerde hen met 5 lessen uit 10 jaar in communicatie. Wordt vervolgd!

Januari 2022
NRB: Top Employer 2022? Dat verdient een video!
NRB is opnieuw Top Employer en vroeg Outsource om een video te maken waarin medewerkers aan het woord komen. Top Employer? Wat betekent dat concreet voor deze Top Employees? Het antwoord zie je hieronder.
Thomas More: Leen en Elise evalueren studenten
Vier studenten van de opleiding Digital Media Manager aan de Thomas More-hogeschool voerden in opdracht van Outsource en klant TGW een LinkedIn-analyse en -training uit. En dat deden ze goed! Leen en Elise mochten hun prestaties beoordelen.

CardioService: lancering Heartsafe Belgium
In opdracht van CardioService hebben we meegewerkt aan de lancering van Heartsafe Belgium, een consortium van verschillende partijen dat zich inzet voor hartveiligheid. We nemen de algemene communicatie en marketing voor onze rekening. Denk: printadvertenties, een nieuwe website, e-mailcampagnes en sociale media.

PHI DATA: e-book labelling
Etiketten en labels met barcodes en RFID-tags zijn tegenwoordig overal te vinden. Om bedrijven te helpen een labellingsysteem te kiezen dat aangepast is aan hun noden, schreven we samen met PHI DATA een e-book.

Wolters Kluwer Belgium: extra bereik
Voor Wolters Kluwer hebben we uitgetest op welke manieren we extra bereik kunnen geven aan hun content en producten op social media. Zo deelden we een artikel uit De Juristenkrant, een van de producten van Wolters Kluwer, als pdf op LinkedIn. En mét resultaat: het werd een van de best scorende posts ooit voor deze company page!

Kliniek Sint-Jan: lancering Women’s Health Clinic
De Women’s Health Clinic, dat is een nieuw initiatief van Kliniek Sint-Jan om vrouwen te helpen hun gezondheid nauwgezet op te volgen. Onder andere Het Laatste Nieuws en Le Spécialiste brachten het nieuws.

December 2021
Bosch Rexroth: interview 50e verjaardag
Voor de 50e verjaardag van Bosch Rexroth in België interviewden wij Steven Huylebroeck, general manager Bosch Rexroth België en schreven we een blog. Over het jaar waarin het voor Rexroth allemaal begon.

Wolters Kluwer: personal profiling
Samen met Bas Kniphorst, managing director Wolters Kluwer LR Benelux, schreven we een blog over meertaligheid, en de rol van België als gidsland binnen Wolters Kluwer.

ZORGI: eindejaarscadeautje
Het einde van het jaar, dat staat bij veel klanten gelijk aan… eindejaarscadeautjes! Onze grafisch designer maakte een ontwerp voor het pakje bij ZORGI.

Bosch Benelux: AIoT-campagne
Bosch Benelux publiceerde vorige maand een video én een story over AIoT. Zowel het scenario als de copy van de story werden geschreven door ons.
Outsource: Baptiste in de jury bij de master in Marketing
Baptiste ging terug naar school… Niet om een opleiding te volgen, maar om de projecten van marketingstudenten te beoordelen. Hij zetelde in de jury van de Management School van de Universiteit van Luik (HEC Liège) en deelde punten uit aan het werk van toekomstige ondernemers.

November 2021
Budbee: verslag van de eerste maanden op de Belgische markt
In RetailDetail en op Kanaal Z vertelde onze nieuwe klant Budbee, een logtech-bedrijf dat pakjes levert op een duurzame en gepersonaliseerde manier, over de eerste zes maanden op de Belgische markt en de plannen voor de toekomst.
TGW: interview in Value Chain
We hadden een interview met Theo van Langerak, Upgrade & Enhancement manager bij TGW, over de upgrades en uitbreidingen van geautomatiseerde magazijnsystemen. Het resultaat lees je in Value Chain.
Premium Plus: opening nieuw kantoor in Amsterdam
Premium Plus is sinds vorige maand ook in Amsterdam te vinden. En dat nieuws werd opgepikt door heel wat media, waaronder Computable en Emerce.

Outsource collega’s aanwezig op de Belgian Communication Summit van C²
Wij waren – net voor de maatregelen aangescherpt werden – aanwezig op de Belgian Communication Summit van C². De onderwerpen van de avond: ‘Zijn journalisten objectief genoeg?’ en ‘Vertellen politiekers de waarheid?’. Genoeg stof tot nadenken!

NTT: opiniestuk in La Libre
Nadat NTT een onderzoek voerde naar de toekomst van werk na de pandemie, hielpen wij Philippe Urbain, Vice President GTM Infrastructure and Collaboration Europe bij NTT, om zijn mening over het welzijn van medewerkers in tijden van telewerk in La Libre te krijgen.

ZORGI: artikel in Trends
In samenwerking met Roularta, voerde ZORGI een onderzoek naar de impact van de coronacrisis op het niet-zorgpersoneel in ziekenhuizen. Dat leverde een mooi live debat op, een artikel in de Artsenkrant en in Trends!

Outsource: lidmaatschap ETION
Wij sloten ons aan bij ETION, een netwerk voor ondernemers en bedrijven waarbij je kennis deelt, kan deelnemen aan workshops en ontmoetingsmomenten en nog zoveel meer. Let’s go!

Oktober 2021
PHI DATA en CardioService: getuigenissen in De Tijd
PHI DATA en CardioService vertelden in De Tijd over het wereldwijde chiptekort dat ook bij hen voelbaar is.

Kliniek Sint-Jan: borstkankermaand
Oktober = borstkankermaand. Daarom gaven Dr. Hilde Vernaeve, hoofd van de Borstkliniek van Kliniek Sint-Jan en een van haar patiënten wat meer uitleg bij Radio AraBel over de strijd tegen borstkanker.
UCB: pitch over BoneBot
Naar aanleiding van Wereldosteoporosedag, introduceerden we BoneBot bij De Tijd. Dat is een nieuwe technologie van UCB om met AI breuken in de wervelkolom op te sporen.

ZORGI: communicatie over Mobitrace
Klant ZORGI neemt het Hasseltse Mobitrace over en daar hoort natuurlijk de gepaste communicatie bij. Persbericht, blog, social media posts? Check!

Flora: interview in Trends-Tendances
Een interview met Trends-Tendances? Daar zegt Flora geen nee tegen. We hebben Jessica Lion, head of Flora, dan ook voorbereid en begeleid.

Thomas More: project met studenten Digital Media Manager
We werken de komende maanden nauw samen met enkele studenten Digital Media Manager van Thomas More Mechelen. Samen gaan we aan de slag voor een project van klant TGW. To be continued!

September 2021
OTN Systems: dossier voor Leeuw van de Export
Net voor de zomer vroeg OTN Systems ons of we hen wilden helpen bij de voorbereiding van hun dossier voor de Leeuw van de Export! Met veel plezier namen we de uitdaging aan, en werkten we samen met hen de content, hun dossier en hun presentatie uit.

Flora: lancering van een verzekering voor cohousers
Flora, een start-up van Ethias, lanceerde de allereerste 100% digitale verzekering voor cohousers in België. Wij werkten mee aan het PR-luik: verschillende persberichten opstellen, pitchen bij journalisten, een campagne met influencers, …

Ethias: video over mobiliteit
Tijdens de Week van de Mobiliteit publiceerden we een video die alle projecten van Ethias over mobiliteit bundelt.

Capgemini: Online persconferentie
We organiseerden een online persconferentie over het World InsurTech Report van Capgemini. 11 journalisten waren erbij!

TGW: interview in Handling & Storage Solutions
Voor TGW Logistics Group interviewden we Joel Garbutt, Chief Sales Officer van TGW in Noord-Europa. Het resultaat lees je in Handling & Storage Solutions, het grootste magazine voor de logistieke sector in het Verenigd Koninkrijk.

EQUANS BeLux: kick-off meeting
Op de laatste dag van de maand stond er nog een kick-off meeting bij EQUANS BeLux (vroeger bekend als Engie Solutions) in de agenda van Leen en Baptiste. We kijken uit naar dit mooie project!

Juli & augustus 2021
ZORGI: nieuwe infographic
Over de branding van ZORGI hebben we al een uitgebreide case geschreven. Maar aan ons lijstje van outcomes kunnen we nu ook een infographic toevoegen. De belangrijkste cijfers van het bedrijf werden gebundeld in 1 illustratie. Ideaal voor roll-up banners, advertenties, presentaties en tutti quanti.

CardioService: webanalyse in samenwerking met WebSauce
Je website onderhouden is ontzettend belangrijk, en dat vindt CardioService ook. Omdat ze nòg beter willen scoren op vlak van SEO werken we samen met WebSauce. En zij maakten een zeer overzichtelijk rapport vol concrete to do’s. Aan de slag!

GS1: campagne over barcodes
De barcode bestaat 40 jaar in België. Tijd voor een campagne, dacht klant GS1! Wij gingen aan het werk en zorgden voor een tijdlijn, infographic, een persbericht en interviews. Het resultaat daarvan las je in L’Echo!

Bosch Belgium: paid campagne op LinkedIn
Vlak voor de zomer kondigde Bosch Belgium hun samenwerking met WeWash aan. Om deze samenwerking ook op de radar te zetten van vastgoedexperts, zetten we een kleinschalige paid campagne op via LinkedIn.

Wolters Kluwer Belgium: personal profiling
Meer content op LinkedIn posten: dat willen we allemaal, toch? Helaas vinden we er niet altijd de tijd voor. Wij gingen als een ware partner in crime met Martin O’Malley aan de slag en schreven samen deze blogpost.
Ook dit nog
En… een geheim dossier voor een nieuwe klant. Maar daarover meer in de volgende statusupdate!