CONCURRENTIEANALYSE

➡️ Welke van je concurrenten komen het vaakst aan het woord? 

➡️ Wat is de ‘share of voice’ van je bedrijf en experten? En hoe scoren je concurrenten? 

➡️ Wat is het sentiment van de berichtgeving?

Bij concurrentieanalyses (of benchmark-analyses) lichten we methodisch door wat en hoe er in de media en op sociale media gezegd wordt over je organisatie en je concurrenten. In het algemeen of in relatie tot een specifiek thema.

We verzamelen data om alle stakeholders nauwgezet in kaart te brengen. We helpen je de juiste conclusies te trekken in relatie tot je PR– en communicatiestrategie.

We maken een analyse van de contentstrategie van je concurrenten. Ze delen namelijk dezelfde doelgroep. Inzichten krijgen in de successen of mislukkingen van hun content en communicatieaanpak kan voor je bedrijf of organisatie bijzonder interessant zijn.

Versterk de reputatie van je bedrijf of organisatie op basis van inzichten in je concurrenten.

Neem nu contact op met Gert voor een vrijblijvend eerste gesprek.

TALK TO GERT

Enkele referenties