Een social media post die inspeelt op de actualiteit, genereert meer betrokkenheid en engagement. Themadagen kunnen een bron van inspiratie zijn, denk maar aan Black Friday, Cyber Monday, Dag van de Privacy, #InternationalCoffeeDay, enzovoort. De kunst is om je content, zoals je blogs, eBooks, video’s, te koppelen aan top topicals waardoor je telkens een goede reden hebt deze nogmaals te pushen naar je volgers én (potentiële) klanten. Een overzicht van relevante top topicals en hoe je erop kan inspelen, bewaar je bijvoorbeeld in een contentkalender. 

 

Heb jij onze contentkalender in 2020 gedownload? Goed nieuws! Die van 2021 zit in een nieuw jasje en berekent meteen het aantal tekens van je social media post én geeft je extra suggesties voor de tech-, healthcare-, communicatie- en voedingssector. Daarnaast zorgden we ook voor extra printables om uit te printen, op te hangen en meteen mee aan de slag te gaan.

 

Download je contentkalender!

Ik aanvaard de algemene voorwaarden, waarin o.a. wordt beschreven dat Outsource Communications CV mijn bovenstaande gegevens opslaat in hun database en gebruikt voor promotie en direct marketingdoeleinden.*

*verplicht

Een contentkalender zorgt ervoor dat je:

  1. Een beeld hebt van alle top topicals die in 2021 belangrijk zijn (en waardoor je nu al plannen kan maken voor het hele jaar).
  2. Een inspiratiebron hebt waardoor er wekelijks activiteit is op je social media-kanalen.
  3. Een mooi overzicht hebt van al je social media posts.
  4. Het aantal tekens van je social media posts berekent.
  5. Een zicht krijgt op welke content er nog ontbreekt.

Veel inspiratie- & planplezier!

 

 

 

 

Zo koppel je content aan top topicals:

CardioService verkoopt en verhuurt AED-toestellen en investeert jaarlijks in goede content zoals ‘2 tips om je AED te beschermen tegen warm weer’, ‘De meest gemaakte fouten bij de aankoop van een AED’ of ‘Test je kennis over reanimatie’. Deze laatste is een online test die leads genereert.

Ze kunnen deze content meerdere keren per jaar delen op hun social media kanalen, telkens met een andere invalshoek:

 

  • ‘De meest gemaakte fouten bij een aankoop van een AED’ op Black Friday, op de dag dat Secura Beurs plaats vindt en op de Dag van de Klant.
  • ‘2 tips om je AED te beschermen tegen warm weer’ op de eerste dag van de zomer of op de warmste dag van het jaar.
  • ‘Test je kennis over reanimatie’ in de week van de opvoeding, de week van de vrijwilliger en tijdens de week van de zorg.

 

Nu is het aan jou, veel succes!

 

Geef je reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.